Scandal Hit BBC Booted Out Of Syria For Peddling Subversive Disinformation

Syria revokes BBC accreditation

Damascus has accused the British news channel of “providing politicized and misleading reports” about the situation in the country

BBC journalists will no longer be able to legally work in Syria after the country’s authorities revoked their accreditation. Officials in Damascus have claimed that the British news channel produced news reports on multiple occasions which provided a distorted picture of reality in the Arab country.

In a statement on Saturday, Syria’s Ministry of Information alleged that the BBC “has deliberately provided, from time to time, subjective and false information” despite repeated warnings from Syrian authorities.

The ministry accused the media outlet of basing some of its reports on “statements and testimonies from terrorist and anti-Syrian parties.”

The statement concluded that the BBC had failed to uphold “professional standards,” insisting on “providing politicized and misleading reports” instead.
The British outlet, in turn, asserted that its journalism had been impartial and independent.

https://www.rt.com/news/579423-syria-revokes-accreditation-bbc/

.

In light of being kicked out of Syria speculators wonder whether conspiracy queen Marianna Spring and her expert BBC Verify team will be taking an introspective look at the BBC’s very own reporting.

This latest BBC scandal also puts UK regulator OFCOM in the spotlight. Karma comes stalking.

.

A BBC producer has dropped a bombshell by asserting that video footage of last year’s chemical weapons attack in the Syrian city of Douma was staged. https://news.cgtn.com/news/

 

UK regulator Ofcom backs BBC in Russian TV case – BBC News
The BBC has won a case against Russian TV channel RT, which claimed the corporation faked a report on Syria. The station said the BBC had “staged” a chemical weapons attack for a news report…….

The BBC has won a case against Russian TV channel RT, which claimed the corporation faked a report on Syria.

The station said the BBC had “staged” a chemical weapons attack for a news report, and digitally altered the words spoken by an interviewee.

The BBC complained to Ofcom, saying the “incredibly serious” allegations struck “at the heart” of its obligations to accuracy and impartiality.

Ofcom ruled that elements of the programme were “materially misleading”.https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34316047

About

London, SANA- The British Broadcasting Corporation (BBC) has admitted that Radio 4 documentary on an alleged chemical weapon attack in Douma included serious flaws and baseless allegations.

Daily Mail British Newspaper said that the BBC admission of this mistake came after the Corporation’s Executive Complaints Unit (ECU) upheld a protest from the journalist Peter Hitchens, noting that according to the adjudicators, the documentary prepared by BBC investigative journalist Chloe Hadjimatheou, has failed to meet the Corporation’s editorial standards for accuracy by reporting false claims.

BBC correspondent, Riam Dalati, has confirmed in several tweets in 2019 that his investigations, which lasted for months about the scenes that were claimed to be filmed in Duma City Hospital in Eastern Ghouta, the day of the alleged chemical attack, have proved that they were just a play, and that is a new confirmation of reality of the international misleading campaigns that Syria has been exposed to.

He added that sarin gas was not used in Douma city and that everything was said about an attack with sarin was fabricated in order to have the greatest possible effect.

The journalist said that the documentary, part of a series on aspects of the war in Syria, was quoted by a person called ‘Alex’, a former inspector with the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), as saying that an attack, with chemical weapons, took place in Douma in 2018.

Later the Corporation’s Executive Complaints Unit (ECU) has reached a conclusion that the BBC was wrong, and the latter admitted that it had no evidence to back up Alex’s claims that the attack took place in Douma.

Rafah al-Allouni/ Shaza Qreima

BBC admits report on alleged chemical attack in Douma included serious flaws and false allegations

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

4 Responses to “Scandal Hit BBC Booted Out Of Syria For Peddling Subversive Disinformation”

  1. danceaway says:

    At last. How long has Vanessa Beeley been trying to expose this? And 21st C Wire?
    Thank you very much for this post, Sov.

  2. ian says:

    Yes indeed brilliant to us, and no disrespect to any of our excellent Tap contributors, but, against the lying deceitful, vile BBC we are like a Rural Spar shop, that nobody except the nine locals knows of it’s existence. What do we do….. I wish I knew.

  3. newensign says:

    Yes good for Syria, lets hope more follow sovereigntea!

  4. Chris x says:

    RT report on the BBC false report.

    https://youtu.be/S0Vk2vviLFE&t=30s